LPG

Čerpací stanice Nymburk Proindustry

LPG ( Liquid Petroleum Gas – zkapalněné ropné plyny )

Kvalitní alternativní palivo LPG pro vaše auto, které dovážíme přímo z české rafinérie, pro řidiče znamená snížené provozní náklady ( podle statistik řidiči ročně ušetří 40% oproti tankování benzinu ) a ekologický provoz s nízkými emisemi. Ručíme za to, že neobsahuje „ropné rafináty a obdobnou příměs“, které mohou zanášet motor, zvyšovat spotřebu a způsobit špatné spalování či postupnou destrukci motoru. Kvalita paliva je pro nás rozhodující.

Od 1.4. do 30.9. je kvalita dle ČSN EN 589 – LETNÍ SMĚS ( 40 % Propan, 60 % Butan )
Od 1.10. do 31.3. je kvalita dle ČSN EN 589 – ZIMNÍ SMĚS ( 60 % Propan, 40 % Butan )

Certifikát kvality ( ATEST ) z rafinerie dostupný na vyžádání u naši obsluhy.


Tankujte chytře ! Dopřejte si kvalitu paliva pro snížení spotřeby a dlouhou životnost vozidla.

,,S námi vše jednoduše a kvalitně.“

Nádrž na LPG - propan, propan-butan. Tlaková nádrž, zásobník, na kapalný plyn. Proindustry, s.r.o., Drahelická 178, 288 02 Nymburk.

Co je LPG

LPG ( z angličtiny Liquified Petroleum Gas ) neboli zkapalněný ropný plyn je směs uhlovodíkových plynů používaná jako palivo do spalovacích spotřebičů a vozidel. Jde o novodobější označení pro směs topného plynu, známou jako propanbutan. Používá se jako palivo pro vařenívytápění i osvětlování, dále také jako palivo pro zážehové motory. Běžně se plní do tlakových lahví různých velikostí, které se pak používají jakožto přenosné zásobníky topného plynu v domácnostech a při pobytu v přírodě. Protože narušuje přírodní pryž, musí být všechna těsnění vyrobena ze syntetických látek.

LPG (v některých případech chybně zaměňovaný za zemní plyn čili CNG) se také s úspěchem začal používat jako alternativní pohon pro automobily se zážehovými motory. Jeho velkou výhodou je poloviční cena u čerpacích stanic oproti benzínu. LPG nebývá zatížen vysokou spotřební daní a je šetrný k životnímu prostředí. Pohon na LPG na rozdíl od CNG snižuje zhruba o 5% výkon motoru. V případě využití moderního systému sekvenčního vstřikování LPG však tento problém odpadá.

Vzhledem k tomu, že LPG neobsahuje žádné tetraethylolovo, které u dřívějších olovnatých benzínů zvyšovalo oktanové číslo (snížení náchylnosti k samovznícení paliva) a zároveň sloužilo k mazání některých částí ventilových rozvodů, byly motory s pohonem na LPG náchylné k „zaklepání ventilů“ či jinému poškození ventilů a ventilových sedel (tzv. Valve Seat Recession). Z tohoto důvodu začala být koncem sedmdesátých let 20. století laboratorně vyvíjena speciální LPG aditiva. Ta palivu dodávají mazivost prostřednictvím jiných ekologických látek. Tento problém již ale není u drtivé většiny nyní přestavovaných automobilů aktuální. Konstrukce motorů byla upravena tak, aby nebyla na přítomnosti olovnatých aditiv v benzínu závislá.