LPG

Čerpací stanice Nymburk Proindustry

LPG (Liquid Petroleum Gas – zkapalněné ropné plyny)

Kvalitní alternativní palivo LPG pro vaše auto, které dovážíme přímo z rafinérie, pro řidiče znamená snížené provozní náklady (podle statistik řidiči ročně ušetří 40% oproti tankování benzinu) a ekologický provoz s nízkými misemi. Ručíme za to, že neobsahuje „ropné rafináty a obdobnou příměs“, které mohou zanášet motor, zvyšovat spotřebu a způsobit špatné spalování či postupnou destrukci motoru. Kvalita paliva je pro nás rozhodující.

Od 1.4. do 30.9. je kvalita dle ČSN EN 589 – LETNÍ SMĚS ( 40 % Propan, 60 % Butan )
Od 1.10. do 31.3. je kvalita dle ČSN EN 589 – ZIMNÍ SMĚS ( 60 % Propan, 40 % Butan )

Certifikát kvality ( ATEST ) z rafinerie dostupný na vyžádání u obsluhy.


Tankujte chytře ! Dopřejte si kvalitu paliva pro snížení spotřeby a dlouhou životnost vozidla.

,,S námi vše jednoduše a kvalitně.”

Nádrž na LPG - propan, propan-butan. Tlaková nádrž, zásobník, na kapalný plyn. Proindustry, s.r.o., Drahelická 178, 288 02 Nymburk.

Co je LPG

LPG (z angličtiny Liquified Petroleum Gas) neboli zkapalněný ropnýplyn je směs uhlovodíkových plynů používaná jako palivo do spalovacích spotřebičů a vozidel. Jde o novodobější označení pro směs topného plynu, známou jako propanbutan. Používá se jako palivo pro vařenívytápění i osvětlování, dále také jako palivo pro zážehové motory. Běžně se plní do tlakových lahví různých velikostí, které se pak používají jakožto přenosné zásobníky topného plynu v domácnostech a při pobytu v přírodě. Protože narušuje přírodní pryž, musí být všechna těsnění vyrobena ze syntetických látek.

LPG (v některých případech chybně zaměňovaný za zemní plyn čili CNG) se také s úspěchem začal používat jako alternativní pohon pro automobily se zážehovými motory. Jeho velkou výhodou je poloviční cena u čerpacích stanic oproti benzínu. LPG nebývá zatížen vysokou spotřební daní a je šetrný k životnímu prostředí. Pohon na LPG na rozdíl od CNG snižuje zhruba o 5% výkon motoru. V případě využití moderního systému sekvenčního vstřikování LPG však tento problém odpadá.

Vzhledem k tomu, že LPG neobsahuje žádné tetraethylolovo, které u dřívějších olovnatých benzínů zvyšovalo oktanové číslo (snížení náchylnosti k samovznícení paliva) a zároveň sloužilo k mazání některých částí ventilových rozvodů, byly motory s pohonem na LPG náchylné k „zaklepání ventilů“ či jinému poškození ventilů a ventilových sedel (tzv. Valve Seat Recession). Z tohoto důvodu začala být koncem sedmdesátých let 20. století laboratorně vyvíjena speciální LPG aditiva. Ta palivu dodávají mazivost prostřednictvím jiných ekologických látek. Tento problém již ale není u drtivé většiny nyní přestavovaných automobilů aktuální. Konstrukce motorů byla upravena tak, aby nebyla na přítomnosti olovnatých aditiv v benzínu závislá.